Devítka učí – když se žáci stanou učiteli
V rámci projektu Devítka učí jsme si my, deváťáci, mohli na vlastní kůži vyzkoušet, jaké to je být učitelem. Připravili jsme si hodiny pro mladší spolužáky – od her přes různé aktivity až po výuku „na nečisto“. A nebylo to jen o tom něco naučit – museli jsme se domluvit, připravit si výukové materiály, rozdělit si role, a hlavně… zaujmout.
Zní to jednoduše? My jsme si to na začátku mysleli také:
„Tím dnem jsem si uvědomil, co všechno musí učitel dělat. Vždy jsem si myslel, že je to jednodušší.“
„Obdivuji vaši práci a snahu, co do každé hodiny dáváte – a za to vám chci poděkovat.“
„Byl to stresující, ale zároveň povedený den. Respekt učitelům – já bych to nedal.“
„Pro mě to bylo na začátku strašně chaotické, byl jsem určitě i nervózní, ale nakonec – třeba při matematice – to bylo super. Přišlo mi, že to děti bavilo.“
„Učení je velice těžká práce, ale připravení to zvládnou.“
„Učení je těžké, ale když vidím, jak se to dětem líbilo, chápu, proč to lidé chtějí dělat.“
„Bylo to super. Děláte skvělou práci.“
„Otevřelo mi to oči k práci učitelů. Asi by mě nikdy nenapadlo, kolik práce za tím je.“
Projekt nám ukázal, že učit není jen postavit se před tabuli a mluvit. Je to hlavně o trpělivosti, přípravě a schopnosti reagovat na cokoliv, co se ve třídě stane.
Děkujeme všem, kteří nám s tím pomohli – učitelům za rady a podporu a dětem v mladších třídách, že nás přijaly a spolupracovaly s námi. Obrovské poděkování patří našim třídním učitelkám Lucii Koňákové a Šárce Coganové.
Byla to zkušenost, na kterou budeme dlouho vzpomínat.
9.A, 9.B